UTSTÄLLNING

Jakthundsutställningen 11 Maj på Dalhems idrottsplats.

Snart är det återigen dax...

Hjärtligt välkomna till våran utställning den 11 Maj i samarbete med öns andra jakthundsklubbar som tidigare år.

Våran domare är Hans Almgren.

I år kommer vi hålla till vid Dahlhem IF´s fotbollplaner längs med stora vägen.

Den kostar 270kr för alla utom valp och veteran som kostar 170 kr.

Åker ni från fastlandet så får ni en rabattkod av mig .

Skulle det vara några funderingar så kan ni ringa på 0735-69 75 69.

Anmäl din hund snabbt här bredvid så kommer den in omedelbart till oss.

Betala sedan den avsedda summan till:

Taxklubbens Bankgiro som är: 245-2522 eller via vår Swish: 123 430 14 04.

Mvh Carina Eskelin

Sänder du via snigelpost så är adressen.

Carina Eskelin

Allegatan 156

62151 Visby

Utställningar vid Gotlands Taxklubb

VÄLKOMMEN!

Utställningsansvarig/Kontaktperson för frågor:

Carina Eskelin, 0735-69 75 69
utstallning@gotlandstaxklubb.se

Anmälan skickas till:
Carina Eskelin, Allégatan 156

621 51 Visby
utstallning@gotlandstaxklubb.se

Gotlands TK Bg 245-2522

Anmälningsavgifter sätts in på Gotlands Taxklubbs bankgiro 245-2522 i samband med anmälan.

Anmälan finner ni längs ner i denna text..

Märk betalningen med hundens registreringsnummer OCH namn!

Anmälningsavgifter utställning:

Juniorklass (9-18 mån) 270 kr

Unghundsklass (15-24 mån) 270 kr

Öppen klass (från 15 mån) 270 kr

Jakt-/Bruksklass (från 15 mån) 270 kr

Championklass 270 kr

Veteranklass (från 8 år) 170 kr

Valpklass (inofficiell) 4-6, 6-9 månader 170 kr

Insättes in på Taxklubbens bankgiro 245-2522 eller via Swish:123 430 14 04

Ringträning lördag 13 maj (obs preliminärt!)

Inför den kommande vårutställningen i Traume anordnas ringträning för dem som vill ha lite tips och träning. Det blir lördagen den 13 maj kl 14.00 under ledning av Carina Eskelin. Plats enligt senare direktiv, antagligen i Visby. Anmälan till Carina 0735–697569 utstallning@gotlandstaxklubb.se. Detta är ett utmärkt tillfälle att träna din hund och dig själv inför kommande utställningar. Ingen deltagaravgift.

Jubileumsutställning 20-21 maj

I år arrangerar vi en dubbelutställning vid Traume i Visby med anledning att Gotlands Taxklubb firar 60 år.

Vi hoppas på stort deltagande både från våra medlemmar och även från våra taxvänner från fastlandet.

Åker ni båt till vår ö så finns det en rabattkod som ni kommer erhålla när ni anmält, boende, naturskönt och billigt finns vid utställningsplatsen i Traume Vandrarhem.

På lördagen anordnar vi i ledningen tipsrunda och annat skoj för dig och hunden. Vi avslutar lördagens skojigheter med en grillafton till självkostnadspris. Allt som händer på lördagen är i direkt anslutning till utställningsområdet.

ANMÄLAN SENAST måndagen den 1 maj. MISSA INTE DET! Skickas på mejl till Carina Eskelin: utstallning@gotlandstaxklubb.se, eller med vanlig post till Carina Eskelin, Allegatan 156, 621 51. Visby Anmälningsavgiften 270 kr (valpklass och veteranklass 170 kr) betalas på vårt bankgiro 245–2522 alternativt swish 123430 14 04 samtidigt med anmälan. Märk betalningen ”Utst 20/5 eller 21/5”. Domare 20 maj: Maria Ullman Hierner

Domare 21 maj: Ingela Kyrklund

Kontaktperson: Carina Eskelin, tel 0735–697569

Ni missar väl inte = GOTLANDS KENNELKLUBB

GKK Nationell utställning Romakloster 26 augusti, anmälan senast 1 augusti.

GKK Nordic Romakloster 27 augusti, anmälan senast 3 augusti.

Höstutställningen 12 november

Härmed inbjudes till höstens utställning lördagen den 12 november, i år tillsammans med Beagleklubben, Dreverklubben.

ANMÄLAN SENAST söndagen den 26 oktober. MISSA INTE DET! Skickas på mejl till: Carina Eskelin, utstallning@gotlandstaxklubb.se, eller per post till Carina Eskelin, Allegatan 156, 621 51 Visby Anmälningsavgiften 270 kr (valpklass och veteranklass 170 kr) betalas på vårt bankgiro 245-2522 alternativt swish 123430 14 04 samtidigt med Er anmälan. Märk betalningen ”Utst 12/11”. Domare: Bo Paulsson. Kontaktperson: Carina Eskelin, tel 0735–697569

HÄR FINNS ANMÄLNINGSBLANKETTEN FÖR UTSTÄLLNING!

Som ifyllbar PDF

Som ifyllbar Excel

KLICKA HÄR OVAN!

Utställningsresultat

Alla utställningar ligger i datumordning med senaste först!

Jakthundsutställningen 20 November i Stall Dalhem

Söndagen den 20 november hade Taxklubben , Dreverklubben, Begelklubben och Bassetklubben sin årliga höstutställning.. denna gång i Dalhems ridhus.

Domare var Karl-Erik Johansson och ringsekreterare var för dagen Siv Johansson och Hanna Frank.

Hela 76 hundrar var anmälda till en hundutställning där underlag och kyla ställde ekipagen på prov..

Bästa tax för dagen blev

SE U(v)CH NO UCH. SE VCH Tappijalan Aarrejahti

Uppf Nina Lehtolammi

Ägare Carina Eskelin Visby

Bästa strävhåriga Veteran och slutligen BIS 4 Veteran

SE U(v)CH FI UCH. SE VCH Ruskabackens Darjeeling

Uppfödare och Ägare Kristina Lilja Visby

Bästa Uppfödargrupp blev

Kennel Ruskabacken

Uppf Kristina Lilja Visby

Stort tack till alla som kom trots kyla och snö, tack även för bilder. Självklart ett stort tack till vår eminente domare Karl Erik Johansson som gav fina bedömningar.

Höstutställningen 2021

Lördagen den 13 november anordnade GTK sin årliga höstutställning tillsammans med 3 andra jakthundsklubbar, Beagleklubben, Dreverklubben samt Bassetklubben.

Vi fick in sammanlagt 118 hundar som ville ha en bedömning av våra för dagen inkallade domare, Bengt-Åke Boberg samt Håkan Hedekäll.

Då antalet vart hela 118 hundar så fick vi bjuda in en extradomare, tillsammans dömde de alla valpar samt de raser de hade för dagen.

59 taxar var i helgen anmälda vilket kan ses som ett rekord,varav 6 stycken av dessa vovvar var valpar.

Bästa tax och BIS 2 vart NOJV-19 Bellomis Break A Leg, ägare och uppfödare: Susanne Segersten

Stort Grattis önskar Gotlands taxklubb